Skuteczne odchudzanie – ważna jest nie tylko dieta

Chcesz zgubić zbędne kilogramy przed nadejściem lata? Wbrew pozorom, nie musisz rozpoczynać restrykcyjnej diety i odczuwać ciągłego głodu. W odchudzaniu ważna jest nie tyle dieta, co trwała zmiana nawyków żywieniowych.

Dla wielu osób odchudzanie jest drogą przez mękę – co schudną 3 kilogramy, to przytyją kolejne 5. Problemem jest nie tylko brak wytrwałości, ale również restrykcyjna dieta, która nie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Dlatego też stosowanie mocno ograniczających diet wcale nie jest kluczem do efektywnego odchudzania.

Wyeliminuj złe nawyki

Przed rozpoczęciem odchudzania warto przyjrzeć się swoim nawykom żywieniowym oraz aktywności fizycznej. Nie ma co się oszukiwać – nadwaga i otyłość nie biorą się z powietrza. Jedynie w przypadku niewielkiego odsetka osób przybieranie może być efektem ubocznym niektórych chorób czy przyjmowania leków. W pozostałych przypadkach problemem są złe nawyki żywieniowe. Takich grzechów może być sporo – jedni jedzą zbyt kalorycznie, inni podjadają między posiłkami, jeszcze inni lubią słone i słodkie przekąski lub słodkie napoje gazowane. Takie nadprogramowe kalorie z biegiem czasu szybko zaczynają odkładać się w postaci tłuszczu.

Postaw na zdrowe odżywianie

Planując odchudzanie warto rozpisać sobie listę posiłków. Najważniejsze, aby ograniczyć liczbę kalorii i zrezygnować z tuczących, niezdrowych potraw. Kluczem do odchudzania nie jest jednak głodzenie się, a jedzenie niewielkich porcji w regularnych odstępach czasu. Nie należy zapominać o śniadaniu. Kto nie je przez cały dzień i żyje jedynie na kawie, z pewnością wieczorem rzuci się na lodówkę i pochłonie nadmiar kalorii. W odchudzaniu ważne jest nie tylko to, co jemy, ale również to, co pijemy. Warto pic co najmniej 2 litry niegazowanej wody, która jest niezbędna we wszystkich procesach metabolicznych, także podczas spalania tłuszczu z tkanki tłuszczowej. Oprócz zmian w diecie trzeba oczywiście także zwiększyć ilość ruchu. Jeśli w pracy siedzimy przez 8 godzin, a po pracy siadamy przed telewizorem czy komputerem, nie ma szans, by waga spadła. Im więcej ruchu, tym lepiej nie tylko dla uciekających kilogramów, ale również dla ogólnej kondycji organizmu.



Warto sięgnąć po suplementy

Na rynku farmaceutycznym sporo jest suplementów diety typu Adipex, które pomagają w walce ze zbędnymi kilogramami. Jednak, jeśli sięgamy po tego rodzaju wspomaganie, warto zdawać sobie sprawę, że żadne cudowne tabletki nie wykonają za nas całej pracy. Suplementy powinny być jedynie wsparciem przy zmianie nawyków żywieniowych czy aktywności fizycznej. Warto wybierać takie suplementy odchudzające, które działają kompleksowo – nie tylko spalają tłuszcz, ale również przyspieszają metabolizm, usuwają toksyny z organizmu czy hamują uczucie łaknienia. Dzięki takim specyfikom łatwiej jest wytrwać na diecie odchudzającej i szybciej pojawiają się pierwsze efekty odchudzania. A gdy zobaczy się na wadze mniejszą liczbę, z pewnością zwiększy się motywacja do dalszej walki o szczupłą sylwetkę.