Dieta dr Kwaśniewskiego

Kilkanaście lat temu dużą popularność zdobyła dieta optymalna doktora Kwaśniewskiego. Do tej pory cieszy się ona popularnością wśród osób próbujących zgubić zbędne kilogramy. Bo, choć sposób żywienia proponowany w tej diecie nie każdemu odpowiada, nie da się jej odmówić skuteczności i widocznych efektów.

Dieta optymalna polecana przez doktora Kwaśniewskiego należy do diet niskowęglowodanowych, gdzie produkty zawierające węglowodany ogranicza się do minimum. Podczas diety można spożywać trzy tłuste posiłki dziennie. W zalecanych produktach można spotkać takie rzeczy, jak masło, smalec, tłuste mięso, sosy, sery czy tłuste podroby. Choć wielu osobom te produkty kojarzą się przede wszystkim z prostą drogą do otyłości, w rzeczywistości powodują gubienie wagi. Pod warunkiem, że z codziennego jadłospisu wyeliminujemy pieczywo, owoce, słodycze oraz cukier.

Dużo tłuszczu, dużo płynów

W diecie optymalnej najważniejsze jest spożycie mięsa, jajek i nabiału. Można jeść tłuste sery, ale zamiast chleba trzeba je spożywać z równie tłustymi sosami. Do minimum trzeba natomiast ograniczyć węglowodany, których dzienna dozwolona ilość to zaledwie 50 gramów. Oprócz odpowiednich posiłków ważne jest również przyswajanie dużych ilości płynów. Mogą to być różnego rodzaju napoje, pod warunkiem, że nie będą zawierały w swoim składzie cukru.

Dieta skuteczna, choć nie bez wad

Dieta Kwaśniewskiego, pomimo dosyć dziwnych zasad żywieniowych, okazuje się bardzo skuteczna. Osoby, które ją stosują, wbrew pozorom, systematycznie chudną i doskonale się czują. Dużą zaletą diety jest ograniczenie cukru i soli, co korzystnie wpływa nie tylko na utratę kilogramów, ale również na pracę serca i całego układu krążenia. Jednakże, podobnie jak wiele innych diet eliminujących pewne składniki pokarmowe, także dieta optymalna nie jest pozbawiona wad. Specjaliści zauważają, że brak produktów roślinnych w diecie sprawia, że nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości błonnika. A to włókno roślinne jest odpowiedzialne za wiele przemian metabolicznych w organizmie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, a także wpływa na prawidłową pracę układu pokarmowego.



Warto stosować, ale z rozwagą

Diecie optymalnej nie można odmówić skuteczności. Z pewnością pozwala zgubić zbędne kilogramy, jednak podobnie jak w przypadku wielu innych diet, po jej zakończeniu może pojawić się efekt jojo. Co więcej, tak duże spożywanie tłuszczów zwierzęcych może odbić się negatywnie na sercu, poziomie cholesterolu czy zwiększonym ciśnieniu krwi. Jest to więc dobry sposób na szybką utratę wagi w krótkim czasie. Jednak raczej nie sprawdzi się jako forma zbilansowanego odżywiania na dłuższy czas. Wybierając ten rodzaj diety warto również pamiętać, aby regularnie wykonywać badania lekarskie i kontrolować przede wszystkim ciśnienie, poziom złego cholesterolu oraz podstawowe parametry. Taka monodieta może bowiem prowadzić do niedoborów niektórych składników odżywczych.